Sayfalar

7 Mart 2010 Pazar

Merhaba, ben Mahmut Irmak...

Lise öğrencilik hayatıma 3 okul sığdırdım, Gaziantep Fen Lisesinde başlayan lise yıllarıma Istanbul Atatük Fen Lisesiyle devam edip sonra OrtaÖğretimBaşarıPuanımı yükseltmek için Nevzat Ayaz Lisesine geçiş yaptım ve kredili sistemin son meyvası olarak liseden mezun oldum. Fen lisesinde vasat bir öğrenciyken, düz lisede eniyi ÖSS sonucunu aldığım için bizzat dönemin milli eğitim bakanı Nevzat Ayaz'dan ödül almam, bana hep "Güliver'in Gezileri" hikayesini hatırlatır.
2002 ITU Elektronik ve Haberleşme mezunuyum. Universite yıllarımda, internet yayını yapan ITU Radyosunda "teknohaber" adlı müzik-teknoloji programda asistan sunuculuk yaptım. Universite son sınıfta, herkes "yok BB aldım bu dersi alttan tekrar alıp yükselteyim" diye uğraşırken ben Fransa'da burslu master ayarladım. Yine aynı yıl, Fransız konsolosluğuna gittim ve ITU deki 3 kredilik fransızca dersleri takip ettim.
2001 de Cumhurbaşkanımız Necdet Sezer, başbakan Bülent Ecevit'e anayasayı fırlattığı için, hatırlarsınız, büyük bir ekonomik kriz oluştu ve beraber mezun olduğumuz arkadaşların çoğu 1-2 yıl işsiz dolaşmışlardı.
Fransa'daki master birkaç bölümden oluşuyordu. Ilk kısım olan 3 aylık intensif dil dersleri, doğu Fransada Besançon da verildi. Daha sonra 5 aylık bir sömestır için batıya, Brest 'e geçtik.
Brest, Amerika kıtası bulunmadan önce Avrupanın ve dünyanın en batısı olarak kabul edilirmiş, o yüzden departmanın adı Finistere(dünyanın sonu) olarak geçer. Bu şehir Atlantik okyanusu tarafından domine edilmiş; yağmuruyla, fırtınalarıyla ve deniz fenerleriyle ünlü bir şehir. Okyanus kenarına inip çizgi roman okuduğum veya karakalem manzara resmi yaptığım zamanları hatırlamak, şuan bile, bana huzur veriyor.
Enson olarak da master müfredatı ve 6 aylık staj bölümlerini de orta fransada Limoges kentinde tamamladım. Limoges yıllarımda her salı RTFLimoges radyosunda "Le son du bosphore"(Boğaziçinden sesler) adlı, türk müziği yapan bir programda fransızca-türkçe sunuculuk yaptım. Yine Limoges da, Nazar diye bir türk mizik grubunda perküsyon yapıyordum. Grubumuz, fransadaki türk gecelerine, yerel organizasyonlara, düğünlere ve konserlere katıldı.
Toplam olarak 2 yıl süren bu dönem bana inanılmaz şeyler öğretti, Fransada, kendi ülkemde gezemediğim kadar şehir gezdim. Avrupalıların yaşam tarzlarını gördüm. Bir şehire sadece sırtınızda bir çantayla geldikten sonra sıfırdan nasıl dostluklar, hatıralarla dolu bir hayat kurulabileceğini öğrendim.
Master bittikten sonra, banka hesabımda eksi bir bakiyeyle Paris'e gittim. PAris hep hayallerimdeki şehirdi ve orada yaklaşık 1,5 yıl kaldım. Bu süre boyunca Telecom sektöründe iş aradım ancak yaptığım 3 görüşmede de çalışma iznim olmadığı için sorun çıkardılar. İşin paradoksal tarafı, çalışma izni almak için de önce bir iş bulmam gerekiyordu. Geçimimi sağlamak için garsonluk yaptım, internet kafede çalıştım, hatta tavan plakaları bile çaktım. (Bu işe sadece 1 hafta dayanabildim. Müthiş tozlu bir iş, neyaparsanız yapın nefes almanız mümkün değil). Parisde geçirdiğim hayatımın bu en ilginç dönemi, meslek hayatımda gerçek bir mola oldu.
Herkese böyle bir mola tavsiye ederim. Ayrıca hala görüştüğüm çok sıcak dostluklar kurdum, başka mesleklerden veya milletlerden çok sayıda ilginç insanlar ve farklı yerler tanıdım. Ingilizce ve fransızcamı akıcı hale getirme şansım oldu.
Parisde uzman garson veya alkolik olarak hayatımı sonlandırmak istemediğim için, 2005 Aralıkta Türkiyeye dönüp askere gittim.
Fransızcam sayesinde Bozyazı(Mersin) ya turizm jandarması olarak atandım, ancak birkez bile turistle karşılaşmadım.
Askerlik sonrası Alcatel le görüşmem vardı. Ingiliz bir şefle konuşacağım söylendiği için 1 hafta listening çalıştığımı hatırlıyorum. Ayrıca master yaparken bitirme tezimde geçen UDP-TCP protokollerinin farkı sorusunun mülakatta sorulması, herkesin hayatında açıklayamadığı tesadüf anlarından birisidir. "Şuan ençok bildiğiniz şeyi anlatın" diye sorsalar bende o konuyu anlatacaktım, hatta soru sorulduğunda acaba kendi kendimemi konuştum diye düşündüm biran.
Alcatel'de önce Agah Tazegül liderliğinde VOIP takımında, sonra Hatice Orbay liderliğinde MMPR Enhanced Application VOIP takımında ve son olarak da Zekeriya Muslu'nun liderliğindeki IP Transformation Center bölümlerinde çalıştım. Sun Solaris, Oracle, VOIP ve IMS güçlü olduğum konular.

Hobilerim çok renkli, hepsine vakit ayırmam zor da olsa, Caddebostan'da paten dersleri veriyorum. Müzikle ilgileniyorum, şirketimizin müzik grubu Alca-band de perküsyon yapıyorum. Salsa, kara kalem resim, halısaha futbol diğer hobilerim. Birkaç kez kayak ve rüzgar sörfü yaptım, bunları da tekrar ve düzenli olarak yapmak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder